Etykiety

foto (369) music (101) osobiste (284)

wtorek, 29 września 2015

Ojcowie na Interphoto

W najbliższą sobotę tj. 3 października, podczas pierwszego weekendu festiwalu Interphoto w Białymstoku o godzinie 18.00. odbędzie się wernisaż mojej wystawy "Ojcowie", którą zrealizowałem na przełomie 2011 i 2012 roku we współpracy z fundacją "Bardziej Kochani". Będzie to 12 portretów ojców ze swoimi dziećmi, które urodziły się z zespołem Downa. Odbitki zostały wykonane przeze mnie tradycyjną metodą w ciemni z negatywu 6x7 cm.

Wybrani ojcowie są znanymi i uznanymi osobami z kręgów sztuki, biznesu, polityki czy nauki. Zapozowanie do zdjęć było dla niektórych z nich pewnego rodzaju "coming-outem", gdyż niepełnosprawność (w tym wypadku ich dzieci) jest wciąż tematem tabu w naszym kraju. Udzielając wywiadów do książki "Ojcowie. Lista obecności" złamali jednocześnie pewien stereotyp rodzicielstwa i wychowania jako domeny głównie matek.

Jedynym wyjątkiem w serii jest portret Adama Ziółkowskiego, historyka specjalizującego się w starożytnym Rzymie. Sfotografowałem go w pojedynkę, gdyż jego siostra Agnieszka (to również wyjątek, gdyż ojciec Janusz, znany socjolog już nie żyje) niestety zmarła kilka miesięcy przed sesją.
Paradoksalnie była to też najtrudniejsza (i najkrótsza) sesja z wszystkich. Ale o szczegółach opowiem na spotkaniu autorskim które odbędzie się zaraz po wernisażu, tj. o godzinie 19.00. w MDK w Białymstoku, przy ul. Warszawskiej 79A.
Serdecznie zapraszam.


Brak komentarzy: