Etykiety

foto (369) music (101) osobiste (284)

sobota, 25 kwietnia 2015

Bogdan Konopka w Gorlicach

1 maja o godz. 17.00. w Gorlickim Centrum Kultury (Rynek 1) będzie miał miejsce wernisaż zdjęć Bogdana Konopki z udziałem autora. Niepokazywany do tej pory w Polsce cykl zdjęć nosi nazwę "Szara Pamięć 1914-1918". Fotografie zostały wykonane na przestrzeni ostatnich 15 lat na bardzo mocno doświadczonych historycznie terenach Beskidu Niskiego.


We wstępie do katalogu autor pisze tak: "Mój aparat na klisze w formacie 4x5 cali był w latach I wojny profesjonalnym standardem, wraz z nieodłącznym statywem i oczywiście czarną płachtą na głowie. Trudno się więc dziwić, że niemal sto lat później rozstawiałem mój statyw i skierowałem obiektyw starego aparatu na cmentarze z tamtej epoki, jedyne materialne ślady jakie po tych tragicznych czasach pozostały. Odbitki stykowe z negatywów nie pozwalają na manipulacje obrazem, są zaprzeczeniem współczesnej technologii. Te niewielkie wprawdzie fotografie posiadają wszakże jedną poważną zaletę: potrafią utrwalić i przenieść to, co i jak rzeczywiście zobaczyłem, a czasem nawet co czułem. A to dla mnie bardzo wiele znaczy."


Wystawę będzie można oglądać do 28 maja.

Brak komentarzy: